TS. Nguyễn Vân Anh

Họ và tên:

Nguyễn Vân anh

Địa chỉ làm việc:

Khoa Đa phương tiện - Học viện Công nghệ Bưu chính Viễn thông

Email:

anhnv@ptit.edu.vn

Link Profile:

Các môn giảng dạy

– Quảng cáo Đa phương tiện 

– Quảng cáo: Chiến lược & Thực hành 

– Chiến lược truyền thông mạng xã hội

Quá trình đào tạo

– Trình độ đào tạo đại học (năm, nơi cấp bằng): 2007, Đại học Văn hóa Hà Nội

– Trình độ đào tạo thạc sĩ (năm, nơi cấp bằng): Thạc sĩ, năm 2016, Paris 1 Panthéon- Sorbonne

– Trình độ đào tạo TS, TSKH (năm, nơi cấp bằng): Tiến sĩ, năm 2024, Đại học Kinh tế Quốc dân, Hà Nội

Kinh nghiệm (Công tác)

– Chức vụ và đơn vị công tác hiện tại: Giảng viên tại Học viện Công nghệ Bưu chính Viễn thông, 2018-nay

– Editor, InfoTV (TV channel), 2007 – 2008

– Deputy director & PR Specialist, Project (Hennessy, Louis Vuitton, Vespa, Audi, Honda, Davines haircare product, TH True Milk, Vietcombank, …), 2008 – 2014

– Deputy director & PR Specialist, Lebros (PR Agency), 2008 – 2014

– Marketing & Communication Director, Rimowa Vietnam (Germany luxury suitcase brand), 2014 – 2015

– Director and PR Specialist, G12 Media Group (PR Agency), 2015 – 2018

– Director and PR Specialist; General Motor Vietnam, Vietnam Escuela Nueva Project (VNEN) – the Ministry of Education and Training of Vietnam (MOET), supported by World Bank; 2015 – 2018 

– Director and PR Specialist; The Vietnam School Readiness Promotion Project (SRPP) – the ministry of Education and Training of Vietnam (MOET), supported by World Bank; 2015 – 2018

Nghiên cứu khao học và tạp chí khoa học

– Anh N. V. (2023). COVID-19 uncertainties to impulsive buying behavior: The roles of mindfulness and
afterlife belief.
Current Psychology.

– Anh N. V. (2024). Communication approaches. Journal of Science & Technology on Information and Communications.

– Anh N. V. (2024). Video production activities in electronic newspaper. Journal of Science & Technology on Information and Communications.

– Anh N. V. (2023). Review of some public policy communication models: Usage of social media in public policy communication in Vietnam. Journal of Science & Technology on Information and Communications.

– Anh N. V. (2022). The impact of TikTok influencer on consumer behavior. Journal of Science & Technology on Information and Communications.

– Anh N. V. (2021). Crisis management in social media. Journal of Science & Technology on Information and Communications.

– Anh N. V. (2020). Internal public relations boost leverage of employees. Journal of Science & Technology on Information and Communications.

– Anh N. V. (2019). Artificial intelligence and marketing & communication in Vietnam. Journal of Education and Society.

Sách

Học viên cao học

Nghiên cứu sinh

Thông tin khác

Đề tài Nghiên cứu

Communication Approaches in studies of organizational change, Post and Telecommunications Institute of Technology,
2024.

– Criteria for circulation of digital media products for children in Vietnam, Ministry of Science and Technology, 2023.

– Afterlife beliefs and coping consumption behaviors with Covid-19: An empirical study of some typical behaviors in Vietnam, Research project funded by the National Foundation for Science and Technology, 2023-present.

– Review some of public policy communication models: Usage of social media in public policy communication in Vietnam, Post and Telecommunications Institute of Technology, 2023.

– Artificial Intelligence and Digital Journalism in Vietnam, Ministry of Science and Technology, 2020.

– The process of public relation, Post and Telecommunications Institute of Technology, 2020.

– Artificial Intelligence in Crisis Management, Post and Telecommunications Institute of Technology, 2019.

 

Giải thưởng:

– Excellence in Doctoral Research Award, National Economics University, 2024

– Excellent lecturer, Post and Telecommunications Institute of Technology, 2021

Scientific Research Student Award, Ministry of Education, & Training, 2006

Bài báo khoa học